Tuesday 28 August 2012

UCAPAN SEMPENA HARI KEMERDEKAAN DARI PRESIDEN GB4B MALAYSIA

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.

MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

Saya selaku Presiden GB4B Malaysia mengucapkan selamat menyambut hari kebangsaan dengan penuh rasa syukur dan penuh rasa keinsafan.

Ini kerana, kita semua selaku golongan muda belia ini sudah pasti tidak akan merasai kenikmatan hidup dalam keadaan aman dan damai sekiranya kemerdekaan negara tidak dapat kita kecapi 55 tahun yang lalu.

Saya juga mengucapkan jutaan terima kasih bagi pihak ahli GB4B Malaysia serta seluruh para-para belia kepada pejuang-pejuang kemerdekaan dahulu yang telah sanggup menggadai nyawa demi kenikmatan dan kemakmuran pada hari ini.

Bertepatan dengan slogan hari Kebangsaan pada tahun ini iaitu 'Janji DiTepati' kita telah melihat bahawa kerajaan yang ada pada masa kini memang telah membuktikan bahawa segala janji yang diberikan kepada rakyat serta negara senantiasa ditepati demi keselesaan rakyat dan pembangunan negara.

Saya menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia terutamanya golongan belia supaya tidak mensia-siakan kemerdekaan yang telah kita kecapi hasil dari perit jerih nenek moyang kita terdahulu dan kita selaku golongan muda ini perlu serta wajib mempertahankan kemerdekaan ini demi untuk kesinambungan anak cucu kita nanti pula.

Akhir sekali saya juga menyeru kepada sahabat kepimpinan dan seluruh ahli 4B Malaysia serta sahabat Belia supaya mengadakan majlis Tahlil dan Kesyukuran di semua peringkat 4B Malaysia, Negeri, Kawasan dan cawangan. Terutamanya pada malam Merdeka itu sendiri. Kibarkan jalur gemilang!

Terima kasih.
1Malaysia, Janji Ditepati.
Bersatu, Belajar, Bekerja, Berkhidmat
'BERGERAK! BERGERAK! BERGERAK!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment